dinsdag 3 maart 2009

dinsdag 03 maart 2009

Sorry voor het missen van de blog van gisteren maar in mijn buik is het al sinds gisterenavond oorlog. Het lijkt wel alsof de 3e wereldoorlog uitgevoerd wordt in mijn buik want ik ben er goed beroerd van. Gelukkig gaat het nu wat beter na een flink aantal koppen coca thee dus hier dan de blog van gisteren en vandaag.

Gisteren moesten wij het nieuwe formulier tekenen voor ons visum en je raad het niet maar voor de 3e keer was het fout!!. De eerste keer was het mijn naam en de laatste 2 keren is het mijn paspoortnummer, eerst een E ipv een D en vandaag hadden ze de E weggehaald maar niet de D er voor in de plaats gezet, hoe dom kun je zijn?????????? Dom dus! Franck had Sandra gebeld onze advocate en ging volledig uit zijn plaat tegen haar, hadden we geen tolk voor nodig hahaha
Vervolgens hebben we een wit papier getekend in de hoop dat alles nu wel goed zou gaan. 
Ondertussen scheen de zon lekker dus op naar het zwembad en daar hebben we heerlijk gelegen tot een uur of half 2 toen begon het weer te regenen. Romey naar bed papa trainen en mama kleppen met Mirjam via skype. Romey was vrij vlot weer wakker dus die kon ook nog even haar gezicht laten zien aan de dames! Aan het eind van de middag hebben we ook nog even in de tuin gezeten want toen scheen de zon ook een beetje maar het was te koud om te zwemmen. Heerlijk gegeten en in bed begon de ellende: oorlog in mijn buik!


Heb wel goed geslapen maar vanmorgen leek mijn buik wel een ballon en had ik dikke krampen. Papa en Romey zijn vast gaan eten en mama is nog even blijven liggen. Tsja en dan moet papa ook Romey aankleden en haar haren doen. Toen ik beneden kwam om toch maar wat te eten had ze een mooie staart bovenop haar hoofd! Mama kan dus met een gerust hart ziek worden want papa heeft zijn staarten vuurdoop goed volbracht! Zelfs de riem om de broek was bijpassend bij het shirt! Netjes hoor!
Omdat papa even moesten werken zijn Romey en ik een blokje om gegaan nadat we eerst geprobeerd hadden te skypen met opa Sjoerd om hem te feliciteren met zijn verjaardag, maar hij was werken! Eerst naar de botanische tuin om de openingstijden op te halen (wel handig als opa Sjoerd en oma Nanda er zijn) en daarna door naar Anteus om "oma" gedag te zeggen. Nou het begint minder te worden bij Romey, ze vind het allemaal nog wel leuk maar het hele enthousiaste is er af zeg maar, 't begint een beetje uit het oog uit het hart te lijken. Na het bezoek zijn we nog een blokje om gegaan maar mama's buik wilde eigenlijk maar 1 ding de WC!!!! 

Nog maar een keer geprobeerd om opa Sjoerd op skype te pakken te krijgen en dat lukte, Kyvon heeft de computer aan de praat gekregen goed hoor!!!! De rest van de familie ook nog even gesproken en toen was het weer tijd voor Romey om te slapen en papa moest trainen. We zouden vanmiddag met Jose (eigenaar hotel) op stap gaan in de buurt maar die belde heel boliviaans 10 minuten voor tijd af, moet zeggen mama vond het niet zo erg want dan kon de oorlog in haar buik op bed worden uitgevochten en niet hobbelend achterin een auto!
Daarna belde Christine dat ze beneden was dus ik mij aangekleed om met haar te praten. Toen ze vroeg hoe het ging heb ik maar eerlijk verteld dat het waardeloos was en zij zei dat ik aan de coca thee moest gaan omdat dit goed voor je maag is en voor krampen. Verder kwam ze alleen onze kaartjes retour brengen die wij morgen nodig hebben om onze paspoorten op te halen, jajaja ze zijn morgen om 16:30 klaar!!!! Ben benieuwd of het lukt om ze mee te krijgen zonder problemen.


Vrijdag ga ik met haar en Romey naar de kapper om Romey's haren te laten knippen maar ik ben zelf ook wel toe aan een kapper! Hoezo bruin haar, de grijze haren schieten er uit! Tijd voor een kleurtje dus. Morgen ga ik om half 11 naar de kapper van Christine en gaan ze mij knippen en kleuren (jajaja deze held op sokken gaat naar een kapper in het buitenland, het is dat ik echt geen 4 weken meer red anders had ik het niet gedaan) Dus wie weet morgen het verhaal over groen haar of zo maar ik hoop dat het gewoon goed gaat, Christine heeft mij verzekerd dat ze goed is dus daar ga ik dan maar vanuit.

Verder willen wij ook heel graag even Tessa feliciteren met haar verjaardag!!!! Hoop dat mama en papa hele mooie kadootjes voor je hebben gekocht veel plezier vandaag! 

Vanavond wilde Jose iets boliviaans koken maar Dion heeft maar even uitgelegd dat dat nou niet was waar ik op zat te wachten. Hij zou nu iets lichts verteerbaars maken en volgens hem kon het wel komen van de pindasaus van zondag, daar zit iets in wat nogal oorlog in je buik kan maken. Nou daar ben ik dan gevoelig voor, voorlopig maar even geen pinda's meer!!!!
Tot morgen dan maar weer.......

9 opmerkingen:

Mirjam Kamps zei

Dat is wel even balen dat je niet lekker bent. Maar je kan dus ziek worden Dion kan alles gewoon over nemen die staarten lukt (probeert hij niet) Raimond nog steeds niet en heeft toch drie meiden waar staarten in moeten. Dus hoe ziek ik ook ben ik moet een paar haren doen al wordt Maaike er ook steeds handiger in. Hier gaat alles verder goed was alleen een beetje van slag geen blog hoe kom ik nou de dag door?! Maar het is heel begrijpelij. Ik ga snel aan het werk.
Beterschap en hoop dat je paspoort goed is vandaag en dat de kapper ook goed bevalt. Maak er maar een foto van dan kunnen we keuren.

Fijne dag vandaag zonder krampen......
Liefs Mir

Arjen, Annet, Quint zei

hey hallo allemaal,

het blijft leuk om iedere ochtend naar de computer te rennen en jullie verhalen te lezen! Fijn dat jullie nu een zwembad hebben, is natuurlijk super voor die kleine meid! Hoe lang moeten jullie daar nu nog verblijven? Ik kan me voorstellen dat jullie ook wel weer zin hebben om terug naar Nederland te komen. lekker die kleine meid in het écht showen, ben heel benieuwd hoe ze het hier gaat vinden.
Nou dit was het even, zit op m'n werk en het is natuurlijk niet de bedoeling dat we internetten! haha

Veel plezier daar!

groetjes Annet en natuurlijk Quint en Arjen!

liset zei

Bah oorlog in je buik... hoop dat het nu wat beter is en dat het eten van gister ook echt licht verteerbaar was...!

Lekker dat jullie weer konden zwemmen! Ziet er weer goed uit op de foto's

Succes bij de kapper vandaag! (Als het groen, oranje, paars, roze, blauw is wel een foto maken he ;))

vecht11 zei

Super dat er weer een blog was vanmorgen, wij kijken er elke morgen naar uit om juliie ervaringen mee te beleven. Minder is het dat je oorlog hebt in je buik Jorna, hopelijk gaat het nu beter. Die Dion wordt zo toch wel een echte vader. gezellig dat Sjoerd en Nanda komen.
Veel liefs Cobi en Carl.

sabrine zei

He gelukkig!
vanochtend weer wat te lezen...

Maar wel vervelend van die oorlog in je buik.. Alles raakt dan meteen van slag, nu maar hopen dat je goed opgeknapt bent en dat het eten te doen was gister :D

het is hier nu grauw en grijs, dus ik hoop dat het bij jullie blauw en zonnig is!

Hoe lang moeten jullie nu nog daar blijven?

suc6 met je haar vandaag!
ben erg benieuwd.. dus foto graag :D

liefs sabrien

Knabbel zei

Nou daar zijn we weer eens, het valt niet mee om constant op lijn te blijven, dat komt door die verrekte regenwormen, want als het een keertje regent dan staken ze en dan is de verbinding weg. Ik heb vorige week bezoek gehad van de VVR die ernstig bezwaar maakte tegen de verkrampte houding van de wormen, er was er al een die nekkramp had,ze krijgen RSI als het te lang duurt en ik moet ze pauzes geven. Ik heb tegen de VVR (Vakbond Van Regenwormen) dat ik ga uitkijken naar een ander soort worm want hier word ik hopperig van. Nu schijnt het voor te komen dat bij mensen daar af en toe een lintworm woont en daar kijk ik naar uit om die als vlat kabel te laten monteren. Dus als jullie iets tegenkomen dan kan ik het misschien door Ome Gerrit op laten halen. Hebben jullie in Kotsmaaropmama het ook zo warm, bij ons is dat ook zo en dan eet je al gauw de verkeerde dingen en word je wat ziekerig, ik heb last van neurotische keutels. Het is niet zo een fris praatje maar als ik moet, schiet het alle kanten uit. Knabbelientje zei tegen mij Knabbel ga alsjeblieft een paar bomen verder op want je lijkt wel een mitri-jaleur, nou dat doe ik maar een paar dagen. Ook moet ik nog wat vertellen omtrent Boubel onze Meksikaanse Ramu , toen wij van de DAS het bericht hadden gekregen dat alles goed was moesten wij natuurlijk nog naar Meksiko. Waar Boubel woonde was Akapulkmaar een hele grote stad en daar wonen vele Ramu’s. Wij hebben de Reddertjes maar ingeschakeld, want die hebben de beschikking over een speciale vliegvogel, ik ben zijn naam vergeten maar misschien kan een van de lezers het mij even vertellen en we zijn naar Akapulkmaar gevlogen, een reisje hoor! We zij eerst naar een verre neef van ons gegaan Alvin de chipmunk, want we moesten eerst bijkomen van de reis. Volgende keer vertel ik weer verder want ik krijg zo juist een vraagje van Donald Duck, of jullie zijn Schotse neef al hebben gezien hij heet “Mek”Donald die heeft ergens daar een eettentje. Donald vertelde dat hij daar uitstekende blogwoppers verkocht, nou ik moet even niet aan eten denken, want dan moet ik gelijk weer een paar bomen verder.
De groetjes en vele YYYYYYYYY
Knabbel en Knabbelientje

Marcel en Petra zei

We hebben je verslag gisteren wel gemist, maar logisch dat je geen zin had. Gaat het al wat beter met je?

Succes bij de kapper. Kun je wel verstaanbaar maken dat je bruin in je haar wilt en dat grijs niet je wenselijke kleur is? Geniet van het gefrunnik in je haar.

Schijnbaar geldt 3 keer is scheepsrecht niet in Bolivia. Balen. Hopelijk gaat het deze keer wel goed. Succes.

De verjaardag van Tessa was heel leuk. Ze is goed verwend door iedereen. Ze vond het leuk dat jullie nog aan haar gedacht hebben.

Dikke kus van ons allemaal voor jullie allemaal.

Liefs,
Peet

De Poldertjes zei

Nou ik hoop dat je de oorlog inmiddels overwonnen hebt, en dat de zon lekker schijnt, je haar er weer mooi uitziet, en dat van Romey ook en dat jullie lekker aan het zwembad liggen. Hier hoeven we daar nog niet op te hopen helaas. Vandaag vol goede moed op de fiets naar mijn werk. Wilde eigenlijk een zonnebril meenemen, want ik zag ergens een straaltje wat op een zonnetje leek. Helaas, het was flink aanpoten in de harde tegenwind. Heerlijk muziekje klonk er in mijn oren, wat helaas door het razen van de wind bijna niet meer te horen was.
Nou, ik ga de houtkachel maar eens flink opstoken. Lees morgen wel of mijn wensen voor jullie zijn uitgekomen.

Dikke kus.

sabrine zei

een berichtje aan knabbel

de vogel heet Orville :D

(Het weesmeisje Penny wordt gevangen gehouden door de gemene Medusa en haar man en 'hulpje' Soeps, die graag gemeen wil zijn, maar dat zeker niet is. Ze hebben Penny nodig om een diamant, Het Duivel's Oog, terug te vinden. Penny slaagt erin een noodbericht in een fles te doen en in de rivier weg te laten drijven. De Hulp- en Redvereniging vindt het bericht terug. Deze muisvereniging wil de zaak oplossen. De mooie Miss Bianca, een Hongaarse vertegenwoordigster, neemt de taak op zich en veel mannelijke muizenvertegenwoordigers willen met haar mee. Maar Bianca kiest tot iedereens verbazing de conciërge Bernard. Op de rug van de vogel Orville vliegen ze naar het Duivelsmoeras, waar Penny vastzit. Ze redden haar uit de klauwen van de gemene Medusa en nadat ze ook de krokodillen van Medusa kunnen ontsnappen keren ze terug met Penny.)