dinsdag 17 februari 2009

dinsdag 17 febr. 2009

Het was dat vanmorgen de wekker om kwart over 8 afging anders had Romey gewoon doorgeslapen. Heerlijk nachtje gehad ben er maar 2x uit geweest om Romey even te laten hoesten zeg maar slijm opgeven en voor de rest lekker geslapen. Waarom wij ons dan allebei zo brak voelen?????????Maar goed dat mag de pret niet drukken. We moesten vandaag een "opa Jan" staart maken (voor de niet ingewijde onder ons dit is 1 staart en het liefst met al het haar, nou dat gaat niet lukken want Romey's haar is niet lang genoeg daarvoor dus werd het er 1 bovenop het hoofd) en die moest natuurlijk wel even geshowed worden. Skype aan en showen maar aan opa Jan. Daardoor hadden we nog maar 10 minuten om te ontbijten dus dat was even rennen. Omdat het niet echt mooi weer was, gelukkig wel droog, zijn we met de taxi naar de shopping mall gegaan bij het consulaat. De vorige keer was alles dicht vanwege de siesta en nu was het merendeel wel open (hoe het hier precies zit met de openingstijden?????). Romey was niet helemaal in haar element vanmorgen maar toen we een kledingwinkel ingingen fleurde ze helemaal op, hoezo echte meid!!! 

Dus Nicole kan nu uit betrouwbare bron melden dat ook hier het heeeeeeel leuk shoppen is. Het was wel grappig dat er in die winkel 2 mannen aan het werk waren en dat 1 van hun ook van alles uit het rek aan het halen was voor ons. Je verwacht in een kinderkleding winkel toch eerder dames dan heren! Gek he hoe hard je spaans vooruit kan gaan als iemand je uit staat te leggen dat al die leuke kleding gemaakt is in Argentinie en dat ze dat leuke jurkje ook nog wel een maatje groter hebben, Dion was verbaasd over mijn spaanse inslag vanmorgen ik begreep alles hahaha. Nee zonder dollen we hebben hele leuke kleren voor haar gekocht en aangezien het uit Argentinie komt kan onze meid met goed fatsoen straks bij Maxima op de koffie. Romey vond het helemaal geweldig dat ze alles mocht passen en ze ging steeds in de spiegel kijken hoe het stond. Zelfs de lingerie is opgepimpt ze is is nu in het bezit van een onderbroek met een prinses en een zilveren biesje er langs, nou dat is het helemaal dat snappen jullie wel. Die mag dus ook vanavond aan als we weer prik gaan halen, beetje omkopen moet kunnen!!!
Papa mocht betalen, die ook weer blij en toen op naar de rest van de winkels. Onze dame had de smaak goed te pakken want bij de volgende winkel stond ze al op de deurmat naar ons te lonken zo van: kijk hier hebben ze nog meer voor mij! Maar ook mama komt goed weg want bij een etalage met mooie jurken bleef ze heel verlekkerd kijken naar al dat moois. Er was daar ook een roltrap en dat was wel heel apart om te zien hoe ze daar op reageerde, ze durfde er niet goed op te stappen want zo'n draaiende trap was toch wel een beetje eng.Daarna was het tijd voor de gewone boodschappen, veel minder leuk natuurlijk dus ze begon een beetje te jengelen. Gauw de benodigde dingen gekocht en naar huis. Lekker broodje gegeten maar ook dat ging er met moeite in, ze is bekaf en was ook weer een beetje warm. De "oma" bij de balie zei dat ik de luizeneitjes er met mijn nagel uit moest halen omdat het er nog zoveel zijn. Dus ik braaf begonnen met eruit halen alleen Romey vind dit niet zo'n succes, ze houdt haar hoofd niet stil dus dat is moeilijk plukken. Dan maar naar bed ( ja niet luisteren naar mama dan maar slapen hahaha) ze was zo moe dat ze rustig bleef liggen terwijl ik ondertussen doorging met luizen eruit halen. Onder mijn gepriegel door is ze gewoon in slaap gevallen en ik heb haar zelfs nog in haar slaap kunnen draaien om de andere kant te doen. Misschien willen we ook teveel, tenslotte is ze vandaag pas een week bij ons en dan kun je niet verwachten dat bijna 3 jaar weeshuis luizen dan weg zijn. Moet je eens kijken wat ze deze week al allemaal heeft meegemaakt, ik geef het je te doen op die leeftijd!
Vanmiddag nog even geld gewisseld en een blokje om geweest. Romey ging laat naar bed en was ook laat wakker dus veel konden we niet meer doen. Lekker gegeten, na het eten nog even samen gedanst, Dion mooi filmen en wij lekker gek doen. En om half 8 zaten we weer in het ziekenhuis. In de wachtkamer was alles nog helemaal ok, Romey was helemaal door het dolle heen en net als vanmiddag is ze ons echt aan het uitproberen. Af en toe gewoon totaal niet luisteren en ons negeren. We proberen dus nu ook heel consequent te zijn want anders neemt ze een loopje met ons dat is wel duidelijk. Toen we eenmaal aan de beurt waren was het natuurlijk allemaal veel minder leuk. Dit keer moest Dion haar vasthouden en het was weer krijsen, de tranen lagen op de grond en ze vond het echt niet leuk. Maar zodra de naald er uit is en ze door heeft dat het klaar is lacht ze weer volop! Morgen nog 1 x en dan zijn we er hopelijk weer vanaf. 

Daarna nog even lekker in bad om bij te komen en vervolgens naar bed. Nou bij deze hebben wij gezamenlijk besloten dat ze morgen maar eens niet gaat tukken tussen de middag want het was weer helemaal foute boel. Laken over haar hoofd gedaan maar niks hielp, madame heeft weer flink lopen krijsen. Uiteindelijk heb ik haar maar even op haar eigen bed in mijn armen genomen en een beetje lopen wiegen tot ze wat slap werd en toen heb ik haar teruggelegd met een doek over haar hoofd heen en is ze in slaap gevallen. Het is wel wat frustrerend maar ik begrijp uit alle reacties dat jullie het allemaal gehad hebben dus wij komen er vast ook wel weer doorheen. Wij gaan lekker slapen zo en morgen weer een nieuw avontuur....

8 opmerkingen:

Mirjam Kamps zei

Wat leuk jor, als ze nu al van shoppen houdt kunnen we straks met als die meiden gaan. Lijkt me echt geweldig.
Eindelijk samen die dingen doen die we al jaren samen hadden willen doen.Ik zal mijn agenda er vast bij halen.

Tot morgen liefs mir

liset zei

Gelukkig nog maar 1 prik hopelijk is het hoesten dan voorbij! en kan ze lekker doorslapen, en vooral jullie! :)

Tot de volgende blog!!

Ps leuke fotos vooral die met de koe, was al benieuwd hoe die eruit zag ;)

Sjoerd en Nanda zei

Wat shoppen met vijf meiden! Daar lopen de beide papas op leeg! Nog meer overwerken!!!!.
opa sjoerd

Sjoerd en Nanda zei

Wat shoppen met vijf meiden! Daar lopen de beide papas op leeg! Nog meer overwerken!!!!.
opa sjoerd

Sjoerd en Nanda zei

vevewiWat shoppen met vijf meiden! Daar lopen de beide papas op leeg! Nog meer overwerken!!!!.
opa sjoerd

sabrine zei

elke dag begint met jullie blog! echt leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

Hoop dat na de laatste prik alle bacterieen enzo lekker weg zijn en weg blijven!

en dat Romey binnenkort ook verlost is van alle luize beestjes en eitjes!!
Want ik weet uit ervaring (gelukkig maar 1 keer, toch mam??)

super foto van die Koe!!

liefs sabrien

Knabbel zei

Nou was ik jullie vergeten hoe wij aan een lappi toppi zijn gekomen om het hele verhaal te volgen, dat zal ik jullie nu gaan vertellen. Toen ik de Imeel kreeg van Donald zijn wij naar het praathuis gegaan, want daar staat een komputer. Deze is van Ome Gerrit de postduif want de imeel was ook in het postvak in binnen gekomen. We sataan zo met elkaar lekker te praten zegt die stomme mevrouw Ooievaar in eens "nou dat heb ik maar mooi geregeld" Ik werd link en zei tegen dat mens, wat heb jij geregeld jij doorgeschoten Barneveldse soepkip, je hebt niets geregeld. Ze kreeg een rood kop en heeft gelijk de hele avond niets meer gezegd. Ik zei gelijk tegen Knabbelientje ik moet zo'n komputerding in ons huis hebben. Gelukkig hoorde Donald dat en die bood spontaan zijn lappi toppi aan. Er moest wel een verbinding gemaakt worden naar het praathuis dat hebben wij gedaan met aan elkaar verbonden regenwormen een prima verbinding adsl, aan de slanke lijn, af en toe valt het even weg maar dan moet zo'n wurm even aan zijn neus kriebelen. Wat een mooie naam hebben jullie voor jullie dochter gekozen, Romy zij Knabbelientje net als die prinses. Wel nee zei ik dat is Romy Snijder die zus van die voetballer, zei heet Romey(uitspraak Romee), maar het is wel een prinsesje. WEaar zou die naam ewigenlijk vandaan komen opperde ik zegt Knabbelientje kijk een s bij Wiki, ik zeg Wiki de Viking, nee oen zegt ze bij Wiki Pedia, nou dat moet ik nog maar eens doen.We lazen ook dat jullie in Bolivia zijn, is dat ver vraagt Knabbelientje ik zeg dat kan niet ver zijn, hoe zo dan, nou via is Italiaans voor weg en boli is karpervoer, of zijn jullie niet zo bekend met de vissport, dus het is de Karperweg ergens in een stad. En er zijn heel veel vissersplaatsen in Nederland dus het kan niet ver zijn.
Ik ga een kopje eikeltjeskoffie drinken, want het valt niet mee om van toets naar toets te springen, af en toe springt Knabbelientje mee, als ik een hoofdletter nodig heb. Nog een tip voor de luizen huur een aapje die kunnen dat werk fantastisch en opa Sjoerd heeft de hik vandaag want zijn bericht staat er wel 3 keer op.
Knabbelkus van Knabbel en Knabbelientje

Jan en Greet zei

Lieve Boliviaantjes, allereerst gefeliciteerd met jullie (schoon-)moeder. Hoera, hoera. Die koe is werkelijk geweldig. Via skype zagen wij (en onze andere kleinkinderen) dat Romey een prachtige jurk aan had. Er zijn toch ook wel leuke dingen te koop daar. Op Google gekeken en hebben gezien dat het een gigantisch grote plaats is. Er zijn vast nog wel een paar winkels meer. Geniet en dikke kus van opa en oma