zondag 8 februari 2009

zondag 08 febr. 2009

Christine had gisteravond niet gebeld en vandaag ook niet. Wij gaan er dus nu maar gewoon van uit dat we nog 3 dagen weeshuis gaan doen en laten ons niet meer blij maken met een dooie mus! Vanmorgen zat Romey samen met de halve zaal op de wc, nou was dit niet hoe wij haar leren op de wc te zitten want ze zat er gewoon echt in en er bungelde 2 beentjes vrolijk overheen. Moet zeggen dat ik mijn maag iets voelde opspelen toen ik van de leidster hoorde dat ze zat te poepen, het was meer ze zit in de poep te poepen. Kan niet zeggen dat ik erg blij werd van het idee dat ik haar uit die wc moest vissen en moest schoonmaken. Ondertussen hadden er 3 in hun broek gepoept dus ik was bezig om die af te drogen en opnieuw aan te kleden en ondertussen was Romey van de wc afgekomen. Leuk haar jurkje over haar billen dus toen ik dat zag dacht ik echt: o nee wat tref ik onder die jurk aan (ik dacht een hele kont vol met poep en dus ook een jurk vol met poep). Maar gelukkig had madame alleen geplast en was dus alles schoon, oefff wat een geluk! 

 We mochten van de leidster (de leuke was er weer) gelijk naar buiten dus wij zaten heerlijk om 10 uur in de tuin, weg uit het warme pishok. Buiten maar gelijk Romey haar trui uit gedaan want als hier 's morgens niet de zon schijnt krijgen alle kinderen gelijk een trui aan, iets wat overdreven omdat het meestal rond 11 uur wel opklaart en warm wordt. Toen wij vanmorgen naar het weeshuis reden keken wij tegen besneeuwde bergtoppen aan, gek idee hoor daar sneeuw en wij in ons t-shirtje in de auto. Die bergtoppen liggen op ongeveer 5000 meter en wij wonen hier nu op ongeveer 2400 meter, is even wat anders dan het vlakke polderlandschap haha. Wij hebben lekker de hele morgen de tuin voor onszelf gehad en zijn met Romey gaan schommelen op de wip-wap geweest en vooral weer veel gelachen. Ze is helemaal gek van vogels en loopt er als een gek achteraan te rennen (nee opa Sjoerd hoef niet gelijk een vogelkooi thuis, de merels in de tuin voldoen ook wel voor je kleindochter!!!!). En ze heeft ook ontdekt dat je met grassprietjes lekker kan kriebelen nou dan komt dat geitenlachje vanzelf.
Ze had zulke scherpe nageltjes dat ik bedacht had dat ik wel haar nagels kon vijlen. Moet zeggen had niet gedacht dat dit ging lukken maar ze bleef keurig zitten en ik kon lekker al haar priegelnageltjes  bijvijlen. Wat een modelkind haha. Daarna moesten natuurlijk ook de nagels van papa en mama gedaan worden en het is heel grappig om te zien dat ze dat echt probeert na te doen hoe ik het bij haar heb gedaan. Het afscheid nemen ging ook wel goed vanmorgen.
Vanmiddag was iedereen net uit bed toen wij aankwamen en dat was ook wel te merken, dan zitten ze allemaal als een soort zombie nog voor zich uit te staren en dus ook die van ons. Die heeft echt tijd nodig om wakker te worden. Ze had helaas in haar broek geplast dus ik heb haar even lekker schone kleren aangedaan, toet gewassen en haren opnieuw in een staart gedaan en klaar was ze weer. Alleen ze was niet zo in haar element vanmiddag. Moet zeggen het werd gauw beter toen ze na het drinken buiten ook nog een zakje popcorn kreeg, wat een feest al die kids helemaal dol! We dachten even rustig met haar ergens te gaan zitten maar de halve klas kwam mee en ik moet zeggen het was ontzettend gezellig met zij allen. Het is heel lief om te zien dat ze allemaal met ons hun zakje popcorn willen delen, zelfs van de grootste boender (Aarom) kreeg ik een stukje popcorn. Het is af en toe wel een beetje happen zonder nadenken want bij sommige hangen de snottebellen tot op de navel en daar schiet jouw popcorn dan net langs (althans dat hoop je, ach we zij tegen alles ingeent dus het zal wel goedkomen!). Daarna even lekker gek doen met zijn allen (zo'n 12 kids) op het klimrek en op de klimtoren en toen was het poeptijd! Had vandaag de geweldige eer om met 5 heren naar het toilet te gaan die het ook allemaal presteerde om bij deze mama kaka te doen. Leuk maar er was geen wc papier, dus ik als een gek de tuin in op zoek naar een leidster met wc papier en gauw weer terug om billen af te vegen! In alle gekte had Romey weer in haar broek geplast dus Dion was haar aan het omkleden, laten wij zeggen dat wij het examen plasgeitenbrijers wel met glans hebben gehaald. Voorheen wilde niemand met ons pies en kaka doen maar nu we langer blijven zitten we goed in de shit, weet niet wat beter was haha.
 Vanavond nog even heerlijk een borreltje in de tuin gedronken want het was nog lekker warm toen wij thuiskwamen om half 7. We zijn allebei ook goed verkleurd vandaag zonder dat we er erg in hebben gehad, het is maar goed dat we ons 's morgens insmeren anders verbrand je hier levend. Geniet weer van de foto's en tot horens.

3 opmerkingen:

thon en marianne zei

Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld he? Maar gelukkig kunnen jullie wel elke dag naar Romey toe en wordt de band tussen jullie steeds sterker. Als jullie straks weer thuis zijn,zullen deze perikelen snel naar de achtergrond verdwijnen. Maar nu is het wel vervelend. Komt allemaaal goed..
We blijven jullie volgen.
Liefs, Thon en Marianne

liset zei

Wat een fotos allemaal super leuk te zien! hoe de ontwikkelingen verlopen, even een weekje er tussen uit en moest me weer helemaal bijlezen :) Jammer dat het allemaal zolang moet duren maar het is het wel allemaal waard! nog even en de jonge dame kan mee naar NL!! Nog veel succes en ik zie de verhalen weer tegemoet!!

Veel liefs uit Almere ook van Paps en Mams uit de grasmeent Lisetje

Anoniem zei

Lieve Jorna en Dion,

Vanuit Oostenrijk een berichtje gekregen met vermelding van de weblog en in de nacht van zaterdag op zondag om 00.12 uur nog aan het lezen geslagen. Wat een geweldige nieuws, mooie foto's, en ook weer slecht nieuws maar duimen met jullie mee dat het allemaal goed gaat komen de komende week.
Onze gelukwensen met jullie meiske, en dat jullie maar gauw met haar naar huis mogen.
Hartelijke groet,
Paul en Dorita