vrijdag 27 februari 2009

vrijdag 27 febr. 2009

Ja als je hard roept krijg je allemaal reacties dus nu kan ik het niet maken om geen blog te maken. Dus zit ik nu om 22:45 nog hard te zweten op een nieuwe blog. Vanmiddag hebben we de papieren getekend voor de 3e audiencia en natuurlijk zat die weer vol met fouten (vertel een iets nieuws)dus Sandra gaat een nieuwe maken en die indienen. Daarna zijn we langs de woonwinkel geweest om onze vazen op te halen. Gelijk maar even gevraagd of wij ook de huizen konden zien die zij gedecoreerd had, dat kon wel op foto (jammer maar 't was het proberen waard hahaha) maar zelfs op foto waren het schitterend ingerichte huizen!!!! 
Genoeg inspiratie opgedaan daar......
 .

En toen was het tijd om de visa op te halen, Silver onze vaste taxi chauffeur bracht ons waar wij wezen moesten en toen bleek er iets mis te zijn met mijn paspoort?????? hoezo mis??? snapte niet helemaal waar het probleem lag en aangezien er niemand Engels spreekt daar hebben we Franck maar even gebeld. Het bleek dus dat er in het aanvraagformulieer 1 letter verkeerd stond. Moet zeggen heb ik niet gezien aangezien ik mijn paspoortnr. niet uit mijn hoofd weet zoals Dion. Ik let steeds op of mijn namen wel goed geschreven zijn en heb dit dus over het hoofd gezien (gaat mij niet nogmaals gebeuren) maar door die ene fout wordt mijn visum nu nog niet afgegeven. Wij hebben de papieren die fout zijn terug gehad en er moeten nu maandag nieuwe papieren worden ingeleverd zodat wij dan dinsdag onze paspoorten weer kunnen ophalen GGGGGGRRRRRR had er wel ff de smoor in wat een gezeik!!!! het paspoort ligt ernaast en ze kunnen met tippex de boel zo aanpassen ik zet een handtekening extra en klaar zijn we, maar nee zo gaat dat niet!!!! 

In de auto belde Ines al op hoe het nu in elkaar zat en ik heb geprobeerd in mijn beste Frans uit te leggen hoe het in elkaar zat (wordt wel lastig hoor al die talen door elkaar heen!!!) maar dat lukte niet helemaal dus hebben we Christine uitgelegd hoe het zat en die heeft Ines gebeld. Aangezien het inmiddels dokter tijd was zijn we daar heen gegaan met Christine. De dokter moet beginnen om 18:00 maar ze kwam uiteindelijk pas om 19:15 aan dus hebben we een beetje zitten duimen draaien. Het was wel weer gezellig met Christine dus de tijd was vlot om! Ik had begrepen van Christine gisteren dat Romey van de 7 soorten wormen er 5 had maar dat bleek Christine niet goed gezien te hebben ze blijkt er maar 2 van de 7 te hebben. Het vervelende voor haar is dat de dokter ze niet allebei tegelijk kan bestrijden dus dat moet na elkaar!!! En ja hoor 1 van de 2 wormen is een lintworm hahaha en de andere zorgt ervoor dat de voedingswaardes uit het eten niet geabsorbeerd worden daarom is Romey waarschijnlijk zo klein en licht. Al is het laatst al niet helemaal waar meer want in 2 weken tijd is deze dame met wormen en al toch 1,5 kilo zwaarder geworden en weegt nu 11,5 kilo i.p.v. 10 kilo!!! Dat beloofd nog wat als de wormen verdwenen zijn hahaha dan is ze een dik mormeltje als we thuiskomen hahaha.


Onderweg naar het hotel toe zaten alle wegen potdicht omdat al heel veel straten zijn afgesloten wegens de carnaval. Om iedereen even bij te praten, de parade in Oruro is vorige week geweest en deze gaat op herhaling morgen bij ons. Dit is net als het water gooien een traditie en wordt daarom op deze manier gedaan. Men heeft zo veel tijd en energie in de parade van Oruro gestoken dat ze als het ware er mee op tournee gaan om zoveel mogelijk mensen te laten genieten. Dat het dan na de oorspronkelijke carnaval datum is maakt voor niemand wat uit, morgen veranderd de hele stad in 1 dronken massa en in een openbaar urinoir. We gaan toch maar even kijken want we zijn wel heel nieuwsgierig dus Silver pikt ons om 11:00 op en dan gaan we de waterballade maar trotseren!!! 

5 opmerkingen:

Mirjam Kamps zei

Trek je regenpak maar vast aan.
Het scheelt in ieder geval weer drie soorten wormen.
Meisjes vonden het weer erg leuk dat ze je weer even gezien hadden maar volgende keer toch graag met Romey. Ja dat zal je merken als je kids hebt je wordt zelf een stuk minder interessant en je kindje is het belangrijkste. Voor mij niet hoor Jor ik vond het fijn zo lekker met je te kletsen.Maaike baalde wel een beetje maar had wel een gezellig kinderfeestje gehad.
Inmiddels is Ilse zo benauwd dat we voor haar het hockey hebben afgezegd. Maaike gaat zo naar Nunspeet en Renske gaat naar zwemles. Dus ook op zaterdag weer aan het werk. Fijne dag vandaag en wel zorgen dat je je paspoort terug krijgt. Anders zien we straks Dion en Romey en moet jij in Bolivia blijven hihi.

Liefs Mir

Marcel en Petra zei

Zit ik achter de laptop om een berichtje voor jullie achter te laten, komt Sander weer op schoot. "Jorna kijken". Kijkt hij me heel lief aan, nou zeg dan maar eens nee!

Veel plezier vandaag met de carnaval. Wij gaan cadeautjes kopen voor Tessa, want zij is dinsdag jarig. Maar wat gaan we kopen?? Dat wordt dus nog maar even zoeken.

Fijne dag en een dikke kus van ons allemaal.

Liefs,
Petra

vecht11 zei

Ja ja, dat komt ervan he Jorna!!!! Maar wij doen ook niet lullig: hier een berichtje terug. Volgens mij heeft Romey 2 lintwurmen: als de 1 slaapt, vreet de ander, gezien haar eetgedrag!!!!! Er zullen wel weer genoeg pilletjes of zo voor zijn om ze de nek om te draaien. Wat een gedoe met je paspoort. Stel je voor, dat het in 1 keer goed zou zijn gegaan. Zou een cultuurslag geweest zijn!!!!
Dion, staat de container al in de tuin en de aangekochte vazen erin???? Over tuin gesproken: is ie
weer een beetje opgeruimd en kunnen jullie weer in het zwembad??? Afijn, dat hebben jullie nu even niet nodig, want met de carnaval zullen jullie het vast niet droog houden.
Bij ons in de polder gaat alles zo zijn gangetje. Het is druilweer en we zitten gewoon lekker op ons luie achterwerk. Volgende week gaan we naar De Rijp om op onze kleinkindjes (en 2 katten) te passen, want Adrienne en Dennis gaan 10 dagen naar Gran Canaria ff bijtanken. Dat wordt voor ons op tijd opstaan en voor mij (Cobi) in het bijzonder de haren van Bo vlechten met mijn 2 linker handjes.
Zal wel weer een heel gevecht worden!!! Ik denk, dat er zo af en toe een oma-staart (lees: opa-Jan staart) tussendoor zal flitsen!!!!
Maar we kijken er al naar uit, want het is altijd gezellig met die twee.
Nu lieverds, niks meer te liegen en wij kijken weer vol verwachting uit naar de volgende blog. Doeiiiii
Carl en Cobi.

Marion zei

Ha die Jorna en Dion!!
Ik kwam vanmorgen Mirjam tegen in het dorp, had haar een hele tijd niet gezien, maar het eerste dat ze zei was: Jorna en Dion zijn in Bolivia om hun dochter op te halen!!! Nou, wat een geweldig nieuws: gefeliciteerd!!!
Ze gaf me ook meteen het blogadres, dus ik ben aan het lezen geslagen....en foto's gekeken.... wauw, wat een leuk grietje zeg!!! En wat kijken jullie blij blij blij ;-))
Ik ben heel blij voor jullie.
Ik ga de komende dagen al jullie blogverhalen lezen!!
Hele hartelijke groeten van Marion Gyulas (voorheen van Kamps hihi..)

liset zei

hahahaha dat krijg je he met zo'n opmerking je maakt iedereen weer wakker door reacties te plaatsen :) hihi! Maare complimenten voor het bijhouden van de blog zo elke dag! Het is super leuk om zo jullie bezigheden en de mooie meid nog gelukkiger te zien worden! gister jullie blog aan een vriendin geshowt!! En ook de begin foto's gekeken! Wat een verandering! die meid is dol op jullie dat straalt van het scherm af! wat wil je ook met zulke TOP ouders!! Dikke knuffff