woensdag 4 februari 2009

woensdag 04 feb. 2009

Helaas vandaag geen rechtbank. We hebben vanmiddag om 17:00 nog even met Christine gebeld of het dan morgen gaat worden en die gaat ons nog terugbellen. Als het morgen is zal het pas in de middag zijn. We duimen dus heel hard voor morgen, maar dat snappen jullie ook wel!
Vandaag was een redelijke dag, de leidster van vandaag vinden wij allebei niet zo leuk en daarbij had ze haar dag ook nog eens niet. Zeg maar gerust dubbel op en dat hebben de kinderen ook gevoeld. Deze leidster is echt heel hard voor ze en vandaag nog eens extra omdat ze haar dag niet had. Geloof dat alle kinderen wel een keer hebben zitten janken (behalve die van ons want daar komt ze niet in de buurt daar zorgen wij wel voor!). Bij deze leidster heb je echt het gevoel dat ze het als werk ziet en totaal niet om de kinderen geeft. Hoop dus ook van harte dat ze er morgen niet is maar dat wij weer die leuke leidster hebben. Ze zijn vanmorgen ook helemaal niet buiten geweest en het was zo vies benauwd binnen dat wij met Romey wel naar buiten zijn gegaan, ff weg van het gebler en die snotbacillen.
Na de lunch even geskyped met opa en oma in Oostenrijk die nu ook beeld hadden dus dat was wel leuk om even elkaar weer te zien. Omdat er geen belletje was geweest dat wij bij de rechtbank moesten verschijnen zijn we maar weer naar het weeshuis gegaan. Romey zat nog op de wc toen wij aankwamen en daarna was het hoe hard kan ik jou klieren tijd! Er zijn een aantal jongetjes in de zaal die elkaar constant slaan en knijpen of bovenop elkaar gaan zitten en dat loopt altijd uit op janken. Vanmiddag was het wel heel erg (en onze leidster was weer eens een poos weg) dus ik (jorna ) had ze al 3 keer gewaarschuwd maar er zat een betonplaat van 2 bij 2 voor die koppen want ze gingen maar door. Het grootste etterbakje had ik al een keer bij zijn arm gepakt en heel duidelijk verteld dat hij moest kappen. Nou dat deed hij dus niet en ik was er zo klaar mee dat ik het jongetje waarmee die aan het klieren was opgetild heb en weggezet(janken) en hem opgetild heb en een flinke tik op zijn kont heb gegeven( t was even stil en toen zette hij het op een brullen).....wie niet horen wil moet maar even voelen. Nou dat sloeg in als een bom in 1 klap 18 jongetjes en 4 meisjes doodstil en ze zaten mij met grote ogen aan te kijken want boos hadden ze mij in al die dagen nog niet gezien. Maar dat kan ik wel als het moet en het moest even want daarna zijn ze alle 22 de hele middag heel lief geweest en hebben elkaar niet meer geslagen of geknepen. Dit soort dingen gebeuren ook veel meer bij deze leidster en niet bij die andere, ik weet niet wat het is met haar maar ik moet mij af en toen echt inhouden omdat het echt nergens op slaat wat ze doet. Ze zet bijvoorbeeld bijna alle kinderen op de wc en verdwijnt dan voor een tijdje, leuk staan wij dan met iets van 18 kinderen op de wc en de enige rol wc papier die er is zit bij haar in haar zak??????? Vanavond bij het eten was het helemaal erg. Er is ook een tweeling Mijuel en Ariel echt 2 schatten van jongetjes (die wij het liefst ook gelijk meenemen maar helaas mag dat niet) Ariel is een stukje kleiner dan Mijuel en ook wat minder ontwikkeld in spraak en motoriek. Mijuel had zijn bord al leeg en Dion en ik waren alle andere kindjes aan het helpen met eten, ik was bezig met Ariel en dat ging in kleine hapjes maar hij at uiteindelijk wel, komt zij eraan trekt de lepel uit mijn hand en laad echt die lepel bomvol en propt dit in Ariel's mond, en gelijk de volgende hap erachteraan. Dat kind zat gewoon te kokhalzen van al dat eten wat hij in zijn mond had en zij bleef maar doorduwen en ondertussen op zijn kop slaan omdat hij zijn eten niet doorslikte. Dion zag mij kijken en riep gelijk dat ik weg moest lopen want dat dit zo gaat hier. Maar ik kon niet weg want ik vond het zo zielig en het is maar goed dat mijn spaans niet top genoeg is anders had ik er echt wel wat van gezegd met mijn grote bek! Ohh dan kan ik haar wel wurgen en denk ik: en jij moet zo mijn kind in bad doen en op bed leggen, het wordt tijd dat ze hier weggaat! 
 Goed ga nu lekker eten koken en dan gaan we maar duimen dat Christine vanavond gaat bellen met goed nieuws! Zoals het nu lijkt gaan we in ieder geval morgenochtend gewoon naar het weeshuis en dan horen we het wel weer....

4 opmerkingen:

Mirjam Kamps zei

Kortom een heftige dag in het weeshuis. Wat een leidster al niet kan doen en wat je humeur voor een effect heeft.

Echt heel erg balen dat je vandaag niet naar de recht bank bent geweest. Hier is het inmiddels donderdag en ik hoop dat het vandaag dan echt mag lukken en dat ze met jullie mee mag. Ik denk de hele dag aan jullie en zal nog veel harder duimen dan gisteren.

Succes en veel liefs mir

Robbert van Zoonen zei

Zo zo Jor, je kan inmiddels weer heel goed tot 10 tellen denk ik zomaar...ha ha ;-)
Dat heb je vast en zeker wel een aantal keertjes gedaan en dat snap ik!!
Hhmmm, 't was dus een iets minder gezellig dagje gisteren in t weeshuis..., die horen er helaas ook bij hé, maar nog heeeel eventjes geduld!!

En ze hebben dé iets minder gezellige Jorna ook mee gemaakt. Haha! Nou, ik geloof wel dat het impact gehad heeft ja ;-)
Maar als t een beetje mee zit (..!?!) wordt het vandaag een heerlijke dag voor jullie 3-en!
Nou, laten we daar maar op hopen dan!
Goodluck and have fun! Gr Robbert

Wierd en Carolien zei

Hoi Jorna en Dion,

We zijn nu pas ingelogd op jullie weblog en hebben inmiddels alles gelezen. Romey is echt een schatje!! We hopen dat jullie haar snel mee naar huis mogen nemen (weg van die afgrijselijke leidster!). Het is nog even afzien. We zullen jullie verhalen zeker blijven volgen. Veel succes en liefs,
Wierd en Carolien

© Lars © zei

Zo de mieter zeg ik hey O_O ik was al een tijdje niet meer in de gelegenheid geweest om even te lezen hoe het daar gaat maar mijn mond valt open van verbazing.

Hoe mensen soms ook met kids om kunnen gaan. Niet iedereen is hetzelfde dus hetzelfde afdwingen red je gewoon NIET!

Gelukkig zijn jullie er om nog een beetje de boel op te fleuren ;)

Vooral veel lol maken met die kleine want die kan er ook heel wat lol maken;)

Ik ga plat want het is alweer na 12 en morgen weer aan de arbeit